Bevers

De Middag-bevers zijn de bevergroep van Scouting Halsteren, voor kinderen van 5-7 jaar.
Zij draaien zaterdagmiddag club van half twee tot half vier.
Iedere week staat er weer iets anders op het programma…

Zo gaan we de ene keer naar het bos voor een speurtocht richting de dieren of een speeltuin en maken we de week erop van die grappige graspoppen. (Je weet wel, een panty vol met zaagsel stoppen, graszaad erdoor, ogen en een mond erop tekenen en in een bak met wat water leggen… en dan wachten tot jouw pop Jaap of Minnie mooi grashaar krijgt).

We proberen buiten en binnen spelen af te wisselen, doen stoere dingen als frikadellen op een kampvuur bakken, spannende dingen als een wandeltocht ’s avonds, leuke dingen als jongleerballen maken, gekke dingen als eieren inpakken tot ze niet meer kapot gaan als je ze laat vallen, interessante dingen als naar waterdiertjes zoeken, lekkere dingen als pizza’s bakken of bijzondere dingen als zwemmen, een dag met de bevers uit de hele regio of het houden van een kamp! De bevers mogen dan een nachtje op club blijven slapen en we doen allerlei spelletjes en opdrachten met een thema zoals ‘sprookjes’.