Kabouters

De Kabouters zijn de meisjes van 7 tot 11 jaar. Het is een gezellige meidenclub, die iedere zaterdagmorgen bij elkaar komt.

De Kabouters zijn vaak buiten rond ons clubgebouw te vinden. Daar doen we allerlei spelletjes, vaak in het bos. Maar ook natuurlijk echte scouting-programma’s, zoals pionieren, zelf een kampvuur bouwen of een speurtocht. Bij wat slechter weer zijn we binnen te vinden in ons eigen lokaal waar we leuke spelletjes spelen of mooie dingen knutselen. Ook gaan we regelmatig naar leuke dingen wat verder weg zoals naar het zwembad, de speeltuin of vlotvaren.

Een paar keer per jaar hebben de Kabouters een ouder/dochterweekend. Zo’n weekend is meestal in een bepaald thema. Zo hebben we een keer samen met de moeders een Tarzan & Jane kamp gehad en met de vaders gingen we undercover naar de 007 opleiding.

Met Hemelvaart gaan de Kabouters ieder jaar een paar dagen op kamp. Een van onze reizen is naar Numansdorp geweest in een reis terug in de tijd naar de jaren ’60, ’70, ’80 en ’90. Elk decennium was er weer een spannende opdracht om op te lossen en ook was er natuurlijk genoeg tijd over om lekker te ravotten bij het strandje en in de grote indoor speeltuin,

De Kabouters komen iedere zaterdagmorgen bijeen van 10.00 uur tot 12.30 uur. Heb je interesse om een keer te komen kijken, dan kun je op zaterdag naar ons clubgebouw bellen tijdens clubtijden of mailen via deze website.