Is Scouting voor iedereen?

Nee, bij scouting moet je niet bang zijn om nat of vies te worden, niet flauwvallen bij een klein wondje, niet wit zijn van je beeldscherm en houden van uitdaging. Mocht je dat wel zijn, bij Scouting leer je dat wel af. Verder mag van ons iedereen lid worden. In principe maakt het niet uit wanneer je je gedurende het jaar bij onze scoutinggroep aanmeldt, maar een logisch moment is bijvoorbeeld na de zomervakantie of in januari.

Wordt de leiding en het bestuur betaald?

Nee! Bij Scouting Halsteren krijgt niemand betaald. Iedereen werkt op vrijwillige basis voor onze vereniging.

Hoe word ik lid?

Leuk dat je interesse hebt in Scouting Halsteren.
Voor meer informatie over lid worden, klik hier!

Opzeggen lidmaatschap

Wanneer je het lidmaatschap wilt beëindigen, vinden wij dit ontzettend jammer.
Weet je het toch zeker? Stuur dan een mail naar je leiding en naar de ledenadministratie.
Beide kunnen worden gemaild via de contactpagina op deze website.

Het Uniform

Wat is het Uniform?

Het uniform (ook: ScoutFit) is de kleding die alle leden van Scouting Jeanne d’Arc Halsteren horen te dragen.
Herkenbaar: Aan de kleding is te zien dat je een scout bent, maar ook bij welke scoutinggroep of speltak je hoort.
Herinnering: Insignes en badges geven aan bij welke activiteiten je bent geweest of welke vaardigheden je hebt opgedaan. Deze insignes en badges kun je op de ScoutFit bevestigen.
Praktisch: Het uniform kan tegen een stootje en mag vies worden. Iets wat bij Scouting natuurlijk wel nodig is!

Waaruit bestaat het Uniform?

Waaruit bestaat het uniform?
Bij Scouting Halsteren bestaat het uniform uit:
– Blouse of Polo
– Das

Waarom hebben jullie een blouse en een polo?

De blouse (ofwel: ScoutFit) is ontworpen door Scouting Nederland en is het algemeen bekende uniform.
Bij Scouting Halsteren zijn wij van mening dat deze blouse op warme zomerdagen veel te heet is.
Daarom hebben wij de polo ontworpen als alternatief.
De polo is niet verplicht, maar wel erg handig om te hebben!

Hoe bestel ik een Uniform?

De das en polo dienen bij leiding van jouw speltak te worden besteld.
De blouse is een ander verhaal. Dit is namelijk per speltak verschillend.
Deze zal besteld worden door de leiding of je krijgt een uitleg hoe deze zelf online besteld kan worden.
Vraag dit voor de zekerheid na bij de leiding.

Staat uw vraag er niet tussen of is deze niet volledig beantwoord?