Contributie

Als je bent aangemeld als lid dan betaal je contributie. De contributie voor seizoen 2020-2021 is vastgesteld op €30 per kwartaal. Betaling verloopt per automatische incasso. Uitschrijven is alleen mogelijk per kwartaal, neem hiervoor contact op met de ledenadministratie per mail.

Waar wordt de contributie zoal voor gebruikt?

• Afdracht speltakken voor gewone clubdagen;
  • Onderhoud aan ons clubhuis en de materialen;
  • Aanschaf algemeen spelmateriaal, tenten etc. voor de vereniging;
  • Algemene programma’s zoals de JOTA en de Laatste Club Dag;
  • Landelijke en regionale afdracht aan Scouting Nederland;

Buiten de vaste contributie zijn er nog wat extra kosten. Af en toe doet een speltak een duur programma buiten de deur waarvoor een bijdrage van enkele euro’s wordt gevraagd. Verder gaan alle speltakken behalve de bevers op kamp. Hiervoor worden financiële acties gehouden maar er is ook een eigen bijdrage nodig. Door het jaar heen zijn er ook nog weekenden in het eigen gebouw of ergens anders. Ook hiervoor kan een kleine bijdrage gevraagd worden.

Scoutingkleding

Als je een tijdje lid bent dan wordt je geïnstalleerd en draag je de Scoutfit. Nieuwe scoutingkleding kun je kopen via de speltakleiding. Zij geven hierover meer informatie. We hebben ook een eigen das, samen met insignes kost die ongeveer €5,50. Wat een uniform kost is te vinden bij de Scoutshop. Misschien wil je liever een gebruikt uniform kopen. Informeer dan even bij de speltakleiding of zij weten of iemand nog een gebruikte blouse heeft. Als je niet alles over kan nemen laat dan op tijd weten aan de speltakleiding wat je nog moet hebben zodat het besteld kan worden!

Financiële minima

Ondanks dat Scouting een van de meest goedkope vormen van georganiseerde vrijetijdsbesteding voor kinderen is, is het betalen van de contributie, de Scoutfit, het kampgeld of de kampuitrusting voor sommige ouders een knelpunt. Het is niet haalbaar en financieel gezond om daar als vereniging je contributie op af te stemmen. Wel zijn er verschillende mogelijkheden om Scouting ook voor deze kinderen mogelijk te maken.