Verkenners

Verkenners zijn stoere jongens van 11 tot 15 jaar. In Halsteren draaien ze club op zaterdagmiddag van 13:30 uur tot 16:00 uur.
Wat doen wij eigenlijk? Verkenners zijn vaak buiten te vinden, in het bos of op de heide in Bergen op Zoom. Dan gaan we bijvoorbeeld pionieren (met hout en touw iets groots bouwen) zoals een vlot of een schommel of we gaan een kampvuur maken. We spelen ook vaak spellen in het bos zoals ‘levend stratego’ en ‘cluedo’. Als we ergens naar toe gaan doen we meestal wat speciaals zoals bowlen, schaatsen, midgetgolf of wandklimmen.
Ook houden we van sporten dat kan eigenlijk alles zijn: voetbal, rugby, softbal of een stormbaan. En als het regent gaan we binnen iets maken, een leuke film kijken of we spelen tafeltennis in het verkennerlokaal.

Ook houden we wel eens een GPS-tocht, dropping of een nachtspel. Dan blijven we slapen in ons clubhuis of op een ander adres. Natuurlijk leren we ook veel dingen, zoals EHBO, hakken en zagen, lopen met een kompas, kaartlezen of boemerangs maken.

We gaan ook ieder jaar op zomerkamp ergens in de Benelux. Dan slapen we in tenten, maken onze eigen keuken, koken zelf en doen allerlei actieve dingen. Vaak maken we een grote loop- of fietstocht, spelen een potje voetbal of rugby. We gaan een dag naar het zwembad of we bezoeken het strand als dat kan. We gaan dan ook een stad die in de buurt ligt bekijken. Veel van die activiteiten doen we op de fiets. De hele week lang tijdens kamp proberen we dan het kampvuur aan te houden. Dit doen we met hout wat we vinden in het bos vinden. Dan gaan we dit hakken en zagen tot het op het kampvuur kan. Op de kampterreinen waar we naar toegaan komen we vaak andere groep tegen waar we dan een spel mee kunnen doen.